31 Ocak 2017 Salı

Temel atma ve istinat duvarları

Plandı, projeydi derken inşaat  ruhsatı alındı ve inşaata başlanıldı. Bir deyim vardır "ilk kazma vuruldu." İşin başında yaptığım hesaplar da hata yaptığıımı gördüm. Şöyleki İstinat duvarları maliyeti epey arttıracak. Arsadan çıkan 21 kamyon toprağı sanayinin yanındaki a
102 ada 43 parseldeki arsama çektirdim. kamyonu 50 liradan. Biliyorum toprak değerli hafritaçı ya buradan ihtiyaç olan olursa satalım dedim. 
Fidanım Ziyarretime geldi



Fidanım ve Babam her zaman yanımdalar


İlerleyen günlerde başta hesapladığım gibi toprak döktüğüm arsayı satılığa çıkardım. ve Sahibinden satılık arsa diye levhayı astım. Yan komşu bir zaman sonra geldi. 42 binlira istedim. anlaşamadık. gel zaman tekrar evine gittim bir sabah iyiliklerini gördüm hep benim hemen paraya ihtiyacım yok inşaatın ilerleyen günlerinde nakite ihtiyacım vardı. yine anlaşamdık. 
ben hayatımda şunu farkettim. her malın alıcısı var ama sabırlı olacaksın ve son dakikayı beklemeyecksin. şubat 2016 gibi birisi aradı Orman emeklisi defne ve adaçayı toplayıp satan ve eşine ortaca organize sanayi arsa hissesini bir sebze komisyoncusu almak istemiş. 
inşaat mühendisi Ahmet zeki altın ve taşeronum Gürsel atay ile değerlendirme yapıyoruz.
buluştuk. fiyatı 50 bin lira dedim. olanı peşin ver gerisi 1000 bin taksit sana ama 21 kamyon toprak hariç dedim. el sıkıştık. satışı yaptık. hep zamanında ödedi. hiç aksatmadı. Daha sonraları 21 kamyon toprağı 3.750 liraya üç taksitle ona sattım. ve parasını teknemi tamir eden ercan ustama aktardım.
ilk demirimiz geldi. 

İstinat duvarının demirlerinin döşeneceği kısma daha sağlıklı olsun idye moloz döktürdüm. kamyonu 600 lira

Foseptik çukuru ve istinat duvarı






ilk malzeme alımı için görüştüğümde 100 metreküp beton, 8 ton demir ve 400 metrekarelik kaba işçilik vardı. hepsini aldım ve işe başladık. ilerleyen zaman içerisinde metreküpü 142 liradan 258 metreküp beton ( Hakan şunu söyledi abi bir mütaahhit gibi boton satın aldın dedi.) 6 ton daha demir ve 918 metrekare işçilik.
zerre kadar pişman olmadım. çünki arsanın konumunu seviyorum oraya gidence mutllu oluyorum. ve ne ustaya ne de mühendis arkadaşa biraz demir ve betondan kısıalım bile demedim. zaten yapmazlarda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder